Pytania i odpowiedzi
-
W przypadku niesprawnego parkomatu, bilet należy nabyć w kolejnym najbliższym parkomacie. Zazwyczaj na terenie parkingu znajdują się co najmniej dwa urządzenia. Jeżeli wszystkie urządzenia na terenie parkingu uległy awarii, fakt ten powinien być niezwłocznie zgłoszony firmie obsługującej parking. W przypadku gdy nie dysponują Państwo potwierdzeniem takiego zgłoszenia w okresie kiedy została wystawiona opłata parkingowa, należność jest w pełni zasadna.
-
W przypadku gdy kierującym pojazdem była inna osoba, należy wskazać nam pełne dane użytkownika pojazdu (imię, nazwisko, PESEL, adres zamieszkania) w formie kopii umowy użyczenia pojazdu/umowy najmu czy też oświadczenia przesłanego na e-mail oplaty@trafipark.pl lub pocztą na adres ul. Królowej Marysieńki 90, 02-954 Warszawa (Wilanów). W przeciwnym razie bez wskazania takich danych w w/w formie należność będzie w dalszym ciągu dochodzona od właściciela pojazdu.
-
W takim przypadku należy przedstawić dokument potwierdzający zbycie pojazdu i jego wyrejestrowanie z Centralnej Ewidencji Pojazdów.
-
Należy przedstawić protokół policyjny z zgłoszenia o kradzieży auta.
-
Zgodnie z regulaminem parkingu dokument opłaty powinien się znajdować za szybą pojazdu w miejscu widocznym dla osoby dokonującej kontroli. Informacja ta znajduje się również na pobranym bilecie. Gdy bilet nie został umieszczony, a reklamacja nie została zgłoszona w odpowiednim terminie to należność jest w całości wymagalna.
-
Państwa dane zostały pozyskane z Centralnej Ewidencji Pojazdów lub wskazane przez obecnego lub poprzedniego właściciela pojazdu, który otrzymał wezwanie do zapłaty.
-
Trafipark dochodzi roszczeń nieprzedawnionych. Wierzyciel ma prawo dochodzenia roszczeń z tytułu opłat parkingowych w terminie trzech lat od daty zdarzenia zgodnie z art. 118 Kodeksu cywilnego. Decyzja o terminie skierowania sprawy do windykacji jest podejmowana przez wierzyciela.
-
Należy przesłać kopię odpisu skręconego aktu zgonu.
-
Udzielamy dostępu do dokumentacji fotograficznej na Państwa wniosek drogą mailową lub listowną. Mogą też Państwo pobrać zdjęcia z portalu dłużnika, do którego dane dostępowe znajdują się na otrzymanym przez Państwa wezwaniu do zapłaty.
-
W przypadku braku zapłaty, informacja o zadłużeniu jest wpisywana do rejestru osób/firm niewypłacalnych, a sprawa może zostać skierowana na drogę postępowania sądowego.
-
Zgodnie z dokumentacją fotograficzną z przeprowadzonej kontroli, zawiadomienie o konieczności uiszczenia opłaty dodatkowej było pozostawione za wycieraczką Państwa pojazdu. Możliwość złożenia reklamacji przysługiwała Państwu w terminie jaki został określony na uregulowanie opłaty dodatkowej. Brak złożenia reklamacji i dokonania opłaty skutkował skierowaniem sprawy do windykacji.
-
W przypadku skutecznego wniesienia reklamacji powinni Państwo otrzymać nr zgłoszenia, jeśli to nie nastąpiło należało skontaktować się z wierzycielem. Możliwe, że reklamacja nie została zgłoszona w sposób właściwy, określony przez operatora parkingu.
-
Opłata wynika z art. 10 ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych. „Wierzycielowi od dnia nabycia uprawnienia do odsetek, o których mowa w art. 7 ust. 1, przysługuje od dłużnika, bez wezwania, rekompensata za koszty odzyskiwania należności, stanowiąca równowartość kwoty: 1) 40 euro – gdy wartość świadczenia pieniężnego nie przekracza 5000 złotych”
-
Nie rozkładamy na raty należności z tytułu jednej opłaty. W przypadku większej ilości opłat, istnieje możliwość wnioskowania o spłatę w ratach.
-
Paragon ze sklepu zgodnie z regulaminem parkingu nie jest dokumentem uprawniającym do bezpłatnego postoju pojazdu.
-
Pozostawiając pojazd na terenie płatnego parkingu, kierujący pojazdem powinien liczyć się z możliwością obciążenia go opłatą dodatkową. Z chwilą jej wystawienia i pozostawienia za wycieraczką pojazdu, istniała możliwość złożenia reklamacji i wskazania przyczyn pozostawienia pojazdu. Na etapie procesu windykacji, w którym otrzymali Państwo wezwanie do zapłaty, Trafipark nie rozpatruje reklamacji.
-
Dochodzimy tych należności na podstawie roszczenia odszkodowawczego z tytułu poniesionych kosztów.
Wynika to z przepisów ogólnych kodeksu cywilnego, a dokładnie z
Art. 361 par. 1 Zobowiązany do odszkodowania ponosi odpowiedzialność tylko za normalne następstwa działania lub zaniechania, z którego szkoda wynikła.
Art. 471 Dłużnik obowiązany jest do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi.