Pytania i odpowiedzi

  1. W przypadku niesprawnego parkomatu, bilet należy nabyć w kolejnym najbliższym parkomacie. Zazwyczaj na terenie parkingu znajdują się co najmniej dwa urządzenia. Jeżeli wszystkie urządzenia na terenie parkingu uległy awarii, fakt ten powinien być niezwłocznie zgłoszony firmie obsługującej parking. W przypadku gdy nie dysponują Państwo potwierdzeniem takiego zgłoszenia w okresie kiedy została wystawiona opłata parkingowa, należność jest w pełni zasadna.
  2. W przypadku gdy kierującym pojazdem była inna osoba, należy wskazać nam pełne dane użytkownika pojazdu (imię, nazwisko, PESEL, adres zamieszkania) w formie kopii umowy użyczenia pojazdu/umowy najmu czy też oświadczenia przesłanego na e-mail oplaty@trafipark.pl lub pocztą na adres ul. Królowej Marysieńki 90, 02-954 Warszawa (Wilanów). W przeciwnym razie bez wskazania takich danych w w/w formie należność będzie w dalszym ciągu dochodzona od właściciela pojazdu.
  3. W takim przypadku należy przedstawić dokument potwierdzający zbycie pojazdu i jego wyrejestrowanie z Centralnej Ewidencji Pojazdów.
  4. Należy przedstawić protokół policyjny z zgłoszenia o kradzieży auta.
  5. Zgodnie z regulaminem parkingu dokument opłaty powinien się znajdować za szybą pojazdu w miejscu widocznym dla osoby dokonującej kontroli. Informacja ta znajduje się również na pobranym bilecie. Gdy bilet nie został umieszczony, a reklamacja nie została zgłoszona w odpowiednim terminie to należność jest w całości wymagalna.
  6. Państwa dane zostały pozyskane z Centralnej Ewidencji Pojazdów lub wskazane przez obecnego lub poprzedniego właściciela pojazdu, który otrzymał wezwanie do zapłaty.
  7. Trafipark dochodzi roszczeń nieprzedawnionych. Wierzyciel ma prawo dochodzenia roszczeń z tytułu opłat parkingowych w terminie trzech lat od daty zdarzenia zgodnie z art. 118 Kodeksu cywilnego. Decyzja o terminie skierowania sprawy do windykacji jest podejmowana przez wierzyciela.
  8. Należy przesłać kopię odpisu skręconego aktu zgonu.
  9. Udzielamy dostępu do dokumentacji fotograficznej na Państwa wniosek drogą mailową lub listowną. Mogą też Państwo pobrać zdjęcia z portalu dłużnika, do którego dane dostępowe znajdują się na otrzymanym przez Państwa wezwaniu do zapłaty.
  10. W przypadku braku zapłaty, informacja o zadłużeniu jest wpisywana do rejestru osób/firm niewypłacalnych, a sprawa może zostać skierowana na drogę postępowania sądowego.
  11. Zgodnie z dokumentacją fotograficzną z przeprowadzonej kontroli, zawiadomienie o konieczności uiszczenia opłaty dodatkowej było pozostawione za wycieraczką Państwa pojazdu. Możliwość złożenia reklamacji przysługiwała Państwu w terminie jaki został określony na uregulowanie opłaty dodatkowej. Brak złożenia reklamacji i dokonania opłaty skutkował skierowaniem sprawy do windykacji.
  12. W przypadku skutecznego wniesienia reklamacji powinni Państwo otrzymać nr zgłoszenia, jeśli to nie nastąpiło należało skontaktować się z wierzycielem. Możliwe, że reklamacja nie została zgłoszona w sposób właściwy, określony przez operatora parkingu.
  13. Opłata wynika z art. 10 ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych. „Wierzycielowi od dnia nabycia uprawnienia do odsetek, o których mowa w art. 7 ust. 1, przysługuje od dłużnika, bez wezwania, rekompensata za koszty odzyskiwania należności, stanowiąca równowartość kwoty: 1) 40 euro – gdy wartość świadczenia pieniężnego nie przekracza 5000 złotych”
  14. Nie rozkładamy na raty należności z tytułu jednej opłaty. W przypadku większej ilości opłat, istnieje możliwość wnioskowania o spłatę w ratach.
  15. Paragon ze sklepu zgodnie z regulaminem parkingu nie jest dokumentem uprawniającym do bezpłatnego postoju pojazdu.
  16. Pozostawiając pojazd na terenie płatnego parkingu, kierujący pojazdem powinien liczyć się z możliwością obciążenia go opłatą dodatkową. Z chwilą jej wystawienia i pozostawienia za wycieraczką pojazdu, istniała możliwość złożenia reklamacji i wskazania przyczyn pozostawienia pojazdu. Na etapie procesu windykacji, w którym otrzymali Państwo wezwanie do zapłaty, Trafipark nie rozpatruje reklamacji.
  17. Dochodzimy tych należności na podstawie roszczenia odszkodowawczego z tytułu poniesionych kosztów.
    Wynika to z przepisów ogólnych kodeksu cywilnego, a dokładnie z
    Art. 361 par. 1 Zobowiązany do odszkodowania ponosi odpowiedzialność tylko za normalne następstwa działania lub zaniechania, z którego szkoda wynikła.
    Art. 471 Dłużnik obowiązany jest do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi.